Svar på vanliga frågor

Hur handlar jag?
Lägg den produkt du vill ha i varukorgen och gå till kassan och genomför köpet genom att följa de olika stegen i kassan.
Det gör också bra att ringa eller maila till oss och göra beställningen.
Telefon 07-248 04 84.
Mail: [email protected]

Hur lång är leveranstiden?
Svar: Om varan finns på lager är leveranstiden 1-2 veckor. Om du köper en vara som inte finns i lager kan leveranstiden variera mellan 4-16 veckor. Vi har som mål att det på hemsidan ska finnas angivet en preliminär leveranstid för alla produkter, men vill du har mer exakt information om leveranstid för en specifik produkt går det bra att ringa eller maila.

Vad kostar frakten?
Svar: Leverans hem till dörren eller till ett serviceställe ingår i grundpriset.
Sängbord, korgar & lådor samt mindre byråer levereras till serviceställe medan större möbler levereras hem till dörren.
Undantag är vissa stolar där man måste beställa minst 2 stycken för att få leveransen fraktfritt. Hur stor avgiften är finns tydligt indikerat i produktspecifikationen för de stolar som berörs.

Det går att beställa till "Leverans hem med inbärning". och då hjälper chauffören till att bära in varan innanför dörren. Man måste även själv hjälpa till. Det kostar dock extra och priset varierar beroende på hur mycket du har beställt och var i landet du bor. Kontakta gärna oss för prisuppgift.

Kan jag hämta min vara själv?
Svar: Det går bra att hämta din beställda vara på vårt lager i Helsingborg. Du får då 10% rabatt på priset. Efter beställning kommer vi överens om en tid som passar för hämtningen. Rabatten dras på fakturan i efterskott.
Om du ångrar dig efter att du har gjort beställningen och vill hämta själv istället för att få hemleverans så kan du höra av dig till oss.

Kan jag byta eller returnera en vara?
Svar: Ja. Du har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan förutsatt att varan är oanvänd och att den returneras förpackad i originalförpackning. När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund för returfrakten. Övriga kostnader, såsom kostnad för varan och frakt från oss till dig kommer att återbetalas. Läs mer på Ångerrätt & reklamationer.

Har ni någon butik där man kan se produkterna?
Svar: Ja, en del av våra produkter finns utställda i vår utställningslokal iBorgeby i Skåne. Öppettiderna är begränsade och brukar läggas ut på websidan. Om våra öppettider inte passar dig eller om inga öppettider finns utlagda på hemsidan så ta gärna kontakt, så bestämmer vi en tid för visning.

Vi har även ett antal butiker runt om i landet som säljer våra möbler. Vilka det är kan man se om man går in under fliken "Våra återförsäljare"

Vad händer om en vara blivit skadad i transporten?
Svar: Om produkten är skadad vid leveranstillfället så är det mycket viktigt att direkt anmäla detta till transportören och att ta bilder på godset. Därefter tar man kontakt med oss på telefon 070-2480484, eller mail [email protected], Läs mer på Ångerrätt och reklamationer

Är samtliga priser inklusive moms och frakt?
Svar: Samtliga priser visas inklusive moms och frakt, men exklusive eventuella avgifter för betalningen. Det som kan tillkomma är därför avgifter för eventuell uppdelning av fakturan i delbetalningar.

Jag har en fråga jag inte hittar svar på?
Svar: Ta då gärna kontakt med oss på telefon 070-248 04 84 eller mail [email protected]. så ska vi försöka hjälpa till så gott det går :)

Produkter

Att Handla

Om oss