Öppet köp & reklamationer

Vill du inte ha varan, eller är det något fel på varan?


Ångerrätt / Öppet köp
Du har full ångerrätt i 30 dagar enligt Distans och hemförsäljningslagen (2005:59) efter det att du mottagit varan. Varan skall returneras i oanvänt skick och emballerad i originalförpackning.

Vid retur står du själv för fraktkostnaden.

Viktigt: Kontakta oss via mail innan du gör en eventuell retur, så kommer vi överens om de praktiska detaljerna. Vi kan även hjälpa till att boka returfrakten via vårt fraktavtal.
Viktigt att notera; Eftersom retur ska ske i originalförpackning är det en god idé att öppna kartongen försiktigt och spara förpackningen i minst 30 dagar!

Retur och byten - REA-varor och köp x betala för Y st.
Returrätt gäller även reaprodukter och under 3 för 2-kampanjer. OBS: Vid retur av den fria produkten sker ingen återbetalning då denna produkt aldrig debiterats för. Om du returnerar en produkt som du betalat för, men väljer att behålla den fria produkten har du inte längre rätt att ta del av kampanjen 3 för 2 och du får då betala för den fria produkten. Detta innebär att vi endast återbetalar mellanskillnaden mellan den fria produkten och den produkten du returnerar. Även vid retur av Rea-produkt eller gratisprodukt står du själv för returfrakten.


Reklamationer
Om en vara är skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel produkt eller fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-mail eller telefon så att vi kan rätta till felet. Vi behöver alltid se bilder på det skadade godset.
Reklamation av transportskador måste göras inom 7 dagar från det att ni mottagit godset.

Viktigt: Kontakta oss alltid om du önskar returnera en vara. Vi tar inte emot varor som skickats tillbaka utan att vi är informerade.

Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Transportgaranti
Alla försändelser som skickas är försäkrade. Om du upptäcker en skada på paketet innan du öppnar är det mycket viktigt att du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Be att transportören gör en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln. Du behöver inte veta att godset är skadat för amäla emballageskadan till transporttören- det räcker med en misstanke om skada.
Viktigt: En transportreklamation måste göras inom 7 dagar från det att godset mottagits. Vi vill då alltid ha bilder både på skadan och på emballaget. Tänk också på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt. En produkt som vi har konstaterat är transportskadad byter vi ut snarast och kostnadsfritt. Dock är det viktigt att eventuell retur sker i originalförpackning